۱۳۸۹ مهر ۲۴, شنبه

آقای ضرغامی، این تظاهرات فرانسه که خودت را برایش کشته ای، چه جور تظاهراتیست؟!

شبکه‌های خبری صداوسیما با تعجب فراوان  می‌گویند در موج پنجم اعتراضات خیابانی، دولت فرانسه تعداد تظاهرکنندگان را کمتر از میزان واقعی اعلام کرده است! عجب دنیایی شده! مگر می‌شود یک دولت اینقدر نامردمی باشد که نه تنها به تظاهرات مردمش بی اعتنا باشد، بلکه تعدادشان را هم کم اعلام کند!
البته در فرانسه که تظاهرات می‌شود، صداوسیما کسی را "اغتشاشگر" و ضد دین و مذهب نمی‌نامد. فقط تعجب می‌کند که چرا:
مثل اینجا پلیس زن و بچه مردم را به گلوله نمی‌بندد؛ تظاهرکنندگان که هیچ، وکلایشان را هم به زندان نمی‌اندازند! از محله پرلاشز هم که کهریزک نساخته‌اند. واقعا هم خوب جای تعجب دارد!
تازه تظاهرات آن‌ها به خاطر وضعیت اقتصادی کشور است، اگر رایشان را دزدیده بودند و رئیس جمهور تقلبی بالای سرشان می‌گذاشتند، خدا می‌داند چقدر تظاهرات می‌کردند؟!

۱ نظر:

  1. در کشورهای غربی (شامل ژاپن و کره‌ی جنوبی) تظاهرات آزاد است. چیزی که بازداشته شده مثلا شکستن شیشه است یا حمله به بانکها و آن موقع پلیس جلو شما را میگیرد و ممکن است شما را دستگیر کند و در آن صورت هم شما را به کهریزک و جاهای همسان نمیفرستد. طبق قانون میروی چند روز زندان میکشی و برمیگردی. همه هم میدانند که کی برای چی دستگیر شده و وضعش چیست، در کدام زندان است و از همان نخست هم وکیل دارد و غیره و غیره. دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی این تفاوتها را برای مردم ایران روشن نمیکند. باور کنید هنوز خیلیها هستند که در ایران این تفاوتها را نمیدانند و گولیده میشوند. نوشته شما کمک میکند که آنها این تفاوتها را بفهمند. هیچ رژیمی اجازه‌ی شورش و خرابکاری را نمیدهد. این طبیعی است ولی حکومتهای آزاد آن شورشیان را مهدورالدم و ضد انقلاب و خارجی انگ نمیزنند، بلکه میگویند مخالفی است که از حد خارج شده. اگر نیاز بود وی را به زندان میاندازند و حقوقش را رعایت میکنند (استثناها را کاری نداریم) و پس از آن فکر میکنند که چه کنند که آن شورشها دیگر اتفاق نیافتد و احزاب مخالف هم دولت را باز خواست میکنند و مردم اگر دیدند که مقصر دولت بوده در انتخابات پسین به آن حزب رای نمیدهند. نه چون ایران که ما باید تا زمان مرگش خامنه‌ای دیکتاتور و دیکتاتور بعدی و بعدی را تحمل کنیم.

    پاسخحذف